Αερόβια άσκηση για κάψιμο λίπους...πια ώρα όμως?

Αερόβια άσκηση και κάψιμο λίπους

Σίγουρα έχεις αναρωτηθεί τι πρέπει να κάνω για να κάψω περισσότερο λίπος πια άσκηση θα πρέπει να επιλέξω και πια ώρα τις ημέρας θα είναι η πιο αποδοτική στο κάψιμο λίπους!!!
Στο παρακάτω άρθρο θα λυθούν όλες οι απορίες σου σχετικά με αυτό το θέμα που ενδιαφέρει όποιον θέλει να αποκτήσει ένα καλογραμμωμένο σώμα!!!


Η συνεχόμενη καρδιοαγγειακή άσκηση σε διάδρομο, ποδήλατο, στέπερ κ.α., όταν γίνεται το λιγότερο για 30 λεπτά θα κάψει λίπος στα σίγουρα, ανεξάρτητα από την ώρα που την κάνουμε. Παρόλα αυτά όμως, εάν θέλουμε να έχουμε το μέγιστο όφελος από το κάθε λεπτό αερόβιας άσκησης τότε θα πρέπει να την κάνουμε το πρωί, πριν από το πρώτο γεύμα της ημέρας. Οι αερόβιες ασκήσεις το πρωί με άδειο στομάχι έχουν τρία κυρίως πλεονεκτήματα σε σύγκριση με αερόβιες ασκήσεις αργά το απόγευμα ή μετά από ορισμένα γεύματα.

Το πρωί πριν φάμε, τα επίπεδα του γλυκογόνου (αποθηκευμένοι υδατάνθρακες) στους μύες και στο συκώτι είναι πάρα πολύ χαμηλά. Εάν π.χ έχουμε φάει το τελευταίο γεύμα μας την προηγούμενη νύχτα στις 8 και φάμε πάλι πρωινό στις 8 το πρωί, έχουν περάσει 12 ώρες χωρίς κατανάλωση φαγητού. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου χωρίς φαγητό τα επίπεδα γλυκογόνου ελαττώνονται αρκετά καθώς δίνουν ενέργεια για σωματικές ανάγκες, ακόμα και όταν κοιμόμαστε. Σαν αποτέλεσμα, όταν ξυπνήσουμε το πρωί, το γλυκογόνο είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα μαζί με το ζάχαρο στο αίμα. Αυτό είναι το καταλληλότερο περιβάλλον για να κάψουμε λίπος αντί για υδατάνθρακες, σαν ενέργεια. Έρευνες έχουν δείξει ότι καίμε έως και 300% περισσότερο λίπος όταν κάνουμε αερόβιες ασκήσεις σε αυτό το περιβάλλον χαμηλού γλυκογόνου.

Πως ακριβώς δουλεύει όμως αυτό? Είναι αρκετά απλό. Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια και προτιμότερη πηγή ενέργειας για το σώμα. Όταν αυτή η πηγή ενέργειας είναι σε μειωμένα επίπεδα το σώμα αναγκάζεται να δημιουργήσει ενεργεία από μια δευτερεύουσα πηγή, αποθηκευμένης ενέργειας! Ποια είναι αυτή? Το σωματικό λίπος βέβαια! Εάν κάνουμε αερόβια άσκηση αμέσως μετά από ένα γεύμα θα κάψουμε μεν κάποιο σωματικό λίπος αλλά θα κάψουμε σαφέστατα λιγότερο γιατί το σώμα θα πρέπει πρώτα να κάψει τους υδατάνθρακες από το γεύμα. Πάντα καίμε συνδυασμό λίπους και υδατανθράκων όταν κάνουμε αερόβια αλλά αναλόγως την ώρα που την κάνουμε μπορούμε να κάψουμε περισσότερο λίπος. Εάν για κάποιο λόγο δεν είναι εφικτή η αερόβια νωρίς το πρωί τότε η αμέσως καλύτερη περίοδο της ημέρας για αερόβια είναι αμέσως μετά τα βάρη. Η «άρση βαρών» είναι από τη φύση της αναερόβια άσκηση που μειώνει τα επίπεδα γλυκογόνου στους μύες. Για αυτό το λόγο η αερόβια μετά τα βάρη έχει παρόμοιο αποτέλεσμα με την αερόβια το πρωί με άδειο στομάχι.

Το δεύτερο πλεονέκτημα από την αερόβια το πρωί με άδειο στομάχι είναι αυτό που λεμέ «afterburn» effect. Όταν κάνουμε αερόβια το πρωί όχι μόνο καίμε λίπος κατά τη διάρκεια της άσκησης αλλά συνεχίζουμε να καίμε λίπος με ταχύς ρυθμούς και αφού έχουμε τελειώσει! Αυτό συμβαίνει γιατί μια αερόβια προπόνηση υψηλής έντασης αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού μας για μερικές ώρες μετά την προπόνηση. Εάν κάνουμε αερόβια το βραδύ σίγουρα θα κάψουμε λίπος κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Όμως, δεν θα έχουμε το πλεονέκτημα του «afterburn» effect γιατί ο ρυθμός του μεταβολισμού μειώνεται τρομερά αμέσως μόλις πάμε για ύπνο. Όταν κοιμόμαστε οι ρυθμοί του μεταβολισμού είναι χαμηλότεροι από οποιαδήποτε άλλη περίοδο της ημέρας.

Η μεγιστοποίηση της καύσης τους λίπους δεν είναι ο μόνος λόγος που θα πρέπει να κάνουμε αερόβια το πρωί με άδειο στομάχι. Το τρίτο πλεονέκτημα είναι ότι οι αερόβιες προπονήσεις το πρωί είναι αρκετά ανεβαστικές και μας κάνουν να αισθανόμαστε φανταστικά όλη την ημέρα. Μπορεί να είναι δύσκολο να ξυπνήσουμε το πρωί και να πάμε στο γυμναστήριο. Σκεφτείτε όμως κάποια περίοδο της ζωής σας που τα πράγματα ήταν δυσάρεστα και παρ’ολα αυτά καταφέρατε να αντεπεξέλθετε! Δεν αισθανθήκατε μια αίσθηση αυτό-ικανοποίησης μετά? Το πρωινό ξύπνημα με μια πετυχημένη προπόνηση είναι ότι καλύτερο για να αρχίσουμε τη μέρα μας με επιτυχία. Οι ενδορφίνες που απελευθερώνονται δημιουργούν μια τρομερή αίσθηση ευεξίας και ευφορίας! Η υπόλοιπη ημέρα περνά πολύ πιο όμορφα γνωρίζοντας ότι έχουμε κάνει την προπόνηση μας και είμαστε ελεύθεροι.

πηγη:bodybuilders.gr
Αν σας φάνηκε χρήσιμο μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα!!!
Σας ευχαριστoύμε!!!
Georgemman YouTube Channel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθηκη ιστολογιου