Υδατάνθρακες: Η Καλύτερη Πηγή Ενέργειας!!!

Διατροφή υδατάνθρακες ενέργεια
Υπάρχουν διάφορα είδη υδατανθράκων, αλλά τέσσερα έχουν ξεχωριστή σημασία για έναν αθλητή.
Αυτά είναι οι εξής:
1. μονοσακχαρίτες (γλυκόζη, φρουκτόζη και γαλακτόζη)
2. δισακχαρίτες (μαλτόζη, σακχαρόζη και λακτόζη)
3. ολιγοσακχαρίτες (μαλτοδεξτρίνες)
4. πολυσακχαρίτες (άμυλο: αμυλόζη και αμυλοπηκτίνη, κυτταρίνη)

Αυτά τα 4 είδη υδατανθράκων διαφέρουν μεταξύ τους ως προς:
- τον τρόπο με τον οποίο χωνεύονται
- τον τρόπο με τον οποίο απορροφώνται
- τον τρόπο με τον οποίο καίγονται στο σώμα σας
Γενικά, όλοι αυτοί οι υδατάνθρακες αποτελούνται από γλυκόζη ή και άλλες μονάδες απλών υδατανθράκων. Είτε λειτουργούν πρωταρχικά ως πηγή ενέργειας είτε γίνονται μέρος των δύσπεπτων ινών. Οι μονοσακχαρίτες είναι οι μικρότεροι υδατάνθρακες και, συνεπώς, είναι αυτοί που χωνεύονται, απορροφώνται και καίγονται ταχύτερα στο σώμα μας. Οι πολυσακχαρίτες είναι οι μεγαλύτεροι και, επομένως, είναι αυτοί που χωνεύονται και απορροφώνται στο αίμα μας και καίγονται στο σώμα μας βραδύτερα. Για χάρη ευκολίας, θα υποδιαιρέσουμε περαιτέρω αυτά τα τέσσερα είδη υδατανθράκων σε απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες.
Οι απλοί υδατάνθρακες απορροφώνται ταχύτατα από το σώμα σας και σας προσφέρουν γρήγορα ενέργεια. Ωστόσο, αυτοί οι υδατάνθρακες διασπώνται εξίσου γρήγορα. Είναι καλύτερο να μην λαμβάνετε πάρα πολλούς από αυτούς τους μικρούς υδατάνθρακες επειδή αναγκάζουν το επίπεδο του σακχάρου αίματος να ανεβεί γρήγορα και ύστερα να ξαναπέσει αμέσως. Ως επακόλουθο, νιώθετε γρήγορα πεινασμένος πάλι και σύντομα αρχίζετε να νιώθετε κουρασμένος και αδύναμος. Το υψηλό επίπεδο σακχάρου του αίματος οδηγεί επίσης σε αύξηση της παραγωγής της ορμόνης που είναι γνωστή ως ινσουλίνη, η οποία ευθύνεται για την αύξηση της αποθήκευσης λιπών των τροφών στους λιπαρούς ιστούς. Μακροπρόθεσμα, η αποδέσμευση υπερβολικών ποσοτήτων ινσουλίνης μπορεί να οδηγήσει σε πλεονάζον βάρος και σε διαβήτη. Παραδείγματα «γρήγορων» υδατανθράκων είναι το σταφυλοσάκχαρο (δεξτρόζη), η ζάχαρη των φρούτων (φρουκτόζη) και η συνήθης οικιακή ζάχαρη (μαλτόζη και σακχαρόζη). Τα ζαχαρωτά, τα κέικ, τα γλυκά και άλλα σνακ συνήθως περιέχουν μεγάλες ποσότητες από αυτά τα είδη σακχάρων, γι' αυτό προσπαθήστε να μην τα τρώτε πολύ συχνά. Ωστόσο, μπορείτε να κάνετε μια εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα: αυτοί οι υδατάνθρακες είναι εξαίρετοι εάν καταναλώνονται με τη μορφή φρούτου. Αυτό συμβαίνει επειδή τα σάκχαρα των φρούτων δεν προκαλούν ραγδαία αύξηση του επιπέδου του σακχάρου αίματος και επειδή, μην το ξεχνάτε, τα φρούτα είναι γεμάτα από ίνες και βιταμίνες.
Οι σύνθετοι υδατάνθρακες απαρτίζονται από απλούς υδατάνθρακες ενωμένους. Προτού μπορέσουν να σας προσφέρουν ενέργεια, πρέπει πρώτα να διασπαστούν στον πεπτικό σωλήνα. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες προσφέρουν στο σώμα σας γλυκόζη για μεγαλύτερο χρονικό πιο σταθερό και έτσι νιώθετε σε καλή κατάσταση και σε εγρήγορση, δίνοντας σας τη δυνατότητα να επιτύχετε πολύ καλύτερες αθλητικές επιδόσεις.
Οι τροφές του περιέχουν πολλούς σύνθετους υδατάνθρακες περιλαμβάνουν, ψωμί ολικής άλεσης, το πιτυρούχο ψωμί το πολύσπορο ψωμί, το ψωμί από σίκαλη, μούσλι, κράκερ, άλευρο βρώμης. Το μεγάλο πλεονέκτημα των σύνθετων υδατανθράκων είναι ότι συμβάλλουν στην καλή πεπτική λειτουργία επειδή είναι πλούσιοι σε ίνες.

Το γλυκογόνο είναι το καύσιμο του σώματός σας.
Το σώμα σας μπορεί να αποθηκεύσει υδατάνθρακες με τη μορφή του γλυκογόνου στους μύες και στο συκώτι σας. Αυτό επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας από αυτούς τους υδατάνθρακες και την επαναχρησιμοποίηση τους αργότερα ώστε να παράγουν ενέργεια. Όμως, εδώ πρέπει να σας προειδοποιήσουμε: από τη στιγμή που τα αποθέματα γλυκογόνου είναι πλήρη, η πλεονάζουσα γλυκόζη θα μετατραπεί σε λίπος και θα αποθηκευτεί στα αποθέματα λίπους σας.

Αποκτήστε ενέργεια και γρήγορα
Όταν προπονείστε, οι μύες σας καίνε υδατάνθρακες ή λιπαρά οξέα. Το οξυγόνο είναι απαραίτητο γι' αυτή τη διαδικασία καύσης, αλλά μια ίση ποσότητα ενέργειας μπορεί να αποκτηθεί από τους υδατάνθρακες χρησιμοποιώντας λιγότερο οξυγόνο από αυτό που απαιτούν τα λιπαρά οξέα. Με άλλα λόγια, οι υδατάνθρακες σας παρέχουν γρήγορα ενέργεια, ενώ τα λίπη παρέχουν ενέργεια μόνο αργά και σε μια μορφή που δύσκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Αναζητείστε υδατάνθρακες που είναι πλούσιοι σε άμυλο όπως πατάτες, ακατέργαστο ρύζι, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης. Περιστασιακά, να τρώτε τα λαχανικά σας ωμά, και να εστιάζετε στα φρέσκα φασολάκια, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μπρόκολο, την πάπρικα, το καλαμπόκι και τα καρότα, επειδή περιέχουν πολλούς υδατάνθρακες που είναι πλούσιοι σε ίνες.
πηγη:bodybuilding4u.gr
Αν σας φάνηκε χρήσιμο μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα!!!
Σας ευχαριστoύμε!!!
Georgemman YouTube Channel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθηκη ιστολογιου