Διατροφή - Λιπαρά: Λίγα και καλά!

Διατροφή υγιεινά λιπαρά
Λιπαρά: Λίγα και καλά!
Δεν είναι σκόπιμο να καταργήσετε ολοκληρωτικά το λίπος από τη διατροφή σας. Στην πραγματικότητα, ορισμένα λίπη είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ανάπτυξη, την αναπαραγωγή, το υγιές δέρμα και το υγιές σώμα. Γνωρίζετε ακόμη ότι υπάρχουν λίπη που ουσιαστικά βοηθούν στην ενεργοποίηση της καύσης λίπους στα λιποκύτταρά σας;
Ένα παράδειγμα είναι το σύζευγμα λινελαϊκού οξέος. Το σύζευγμα λινελαϊκού οξέος αποτρέπει το σχηματισμό λίπους δίνοντας τη δυνατότητα στο σώμα σας να χειριστεί τις θερμίδες πιο αποτελεσματικά και καθυστερώντας τη μετατροπή τους σε λίπος. Επιπλέον, το σύζευγμα λινελαϊκού οξέος δίνει ώθηση στη μετατροπή των λιπαρών οξέων σε ενέργεια στα αποθέματα λίπους.
Το σώμα σας χρειάζεται λίπη έτσι ώστε να μπορέσει να απορροφήσει τις βιταμίνες Α, D, Ε και Κ.
Γι' αυτό αποκαλούμε αυτές τις βιταμίνες λιποδιαλυτές, επειδή χρειάζονται μια μικρή ποσότητα λίπους για να απορροφηθούν σωστά. Όμως, επειδή τα λίπη παρέχουν μια σχετικά μεγάλη ποσότητα ενέργειας (9 Κal ανά γραμμάριο), δεν πρέπει να καταναλώνετε πάρα πολλά από αυτά. Εάν όντως καταναλώνετε πάρα πολύ λίπος, τότε το σώμα σας θα έχει πλεονάζουσες θερμίδες. Εάν δεν ξοδέψετε αυτές τις θερμίδες, τότε το σώμα σας θα τις μετατρέψει σε λιπαρά οξέα, τα οποία θα αποθηκευτούν στα λιποκύτταρά σας. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα σας «σκέφτεται προνοητικά»: αυξάνει τα αποθέματα ενέργειας ώστε να καλύψει το ενδεχόμενο να μένει, περιστασιακά, χωρίς τροφή για μια-δυο ημέρες. Όμως, όσο χρήσιμος κι αν είναι αυτός ο λιπαρός ιστός, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τον βρίσκουν πολύ ωραίο θέαμα!

Είδη λίπους
Υπάρχουν διάφορα είδη λίπους, αλλά η πιο σημαντική διάκριση είναι ανάμεσα σε δύο είδη: ακόρεστα λίπη και κορεσμένα λίπη. Τα ακόρεστα λίπη είναι τα «καλά παιδιά», επειδή μειώνουν το επίπεδο της χοληστερίνης σας. Τα κορεσμένα λίπη αυξάνουν το επίπεδο της χοληστερίνης σας επειδή αρχίζουν να αναπτύσσονται στο εσωτερικό των αιμοφόρων αγγείων σας. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες που έχετε να υποφέρετε από καρδιαγγειακές νόσους. Γι αυτόν το λόγο, δεν πρέπει να καταναλώνετε πολύ μεγάλες ποσότητες από αυτά.
Ακόρεστα λίπη
  • Ελαιόλαδο
  • λινελαϊκό οξύ
  • καλαμποκέλαιο
  • ηλιέλαιο
  • φυστικέλαιο
  • μαργαρίνη δίαιτας
  • τυροκομικά προϊόντα με ακόρεστα λίπη
  • λιπαρά ψάρια
  • ξηροί καρποί
Κόρεσμένα λίπη
  • Βούτυρο σκληρές
  • μαργαρίνες
  • λίπη τηγανίσματος
  • προϊόντα από λιπαρά κρέατα
  • ολόπαχα τυριά
  • συμπυκνωμένο γάλα
  • πλήρες γάλα
  • σνακ όπως τα πατατάκια ή σοκολάτα
  • γλυκά και κέικ
  • πηγη:bodybuilding4u.gr
Αν σας φάνηκε χρήσιμο μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα!!!
Σας ευχαριστoύμε!!!
Georgemman YouTube Channel

1 σχόλιο:

Αρχειοθηκη ιστολογιου