Αμινοξέα και Bodybuilding, η σημαντικότητα τους!!!!

Απαραίτητα Αμινοξέα:
(Tα αμινοξέα εκείνα που πρέπει να παρέχονται στον οργανισμό από τροφές η από συμπληρώματα διατροφής )
ΛΕΥΚΙΝΗ:α) ένα αμινοξύ διακλαδιζόμενης αλυσίδας που χρησιμοποιείται. σαν πηγή ενέργειας.
β) βοηθά στη μείωση της διάσπασης πρωτεΐνης στους μυς
γ) διαμορφώνει την πρόσληψη των νευροδιαβιβαστών στους μυς,καθώς επίσης κ της απελευθέρωσης
της εγκεφαλίνης,η οποία αναχαιτίζει την δίοδο των σημάτων του πόνου στο νευρικό μυικό σύστημα.
δ)βοηθά στην επούλωση της επιδερμίδας κ των σπασμένων οστών.

ΙΣΟΛΕΥΚΙΝΗ:α) ένα αμινοξύ διακλαδιζόμενης αλυσίδας που καταναλώνεται και  χρησιμεύει για ενέργεια από τον μυικό ιστό.
β)χρησιμοποιείται για να εμποδίσει την απώλεια ιστών σε εξασθενημένους οργανισμούς.
γ)απαραίτητη στον σχηματισμό αιμοσφαιρίνης.


ΒΑΛΙΝΗ:α)ένα αμινοξύ διακλαδιζόμενης αλυσίδας το οποίο δεν επεξεργάζεται από το συκώτι κ καταναλώνεται μάλλον ενεργά από τους μυς.
β)επηρεάζει την πρόσληψη του εγκεφάλου από άλλους νεβροδιαβιβαστές προδρόμους (τριπτοφάνη,φαινυλαλανίνη,τυροσίνη)

ΙΣΤΙΔΙΝΗ:α)μια από τις μεγαλύτερες ενώσεις που απορροφούν τις υπέρυθρες ακτίνες στην επιδερμίδα.
β)σημαντική στην παραγωγή ερυθρών κ λευκών αιμοσφαιρίων,και χρησιμεύει στην θεραπεία της αναιμίας.
γ)χρησιμεύει στην θεραπεία αλλεργικών ασθενειών ,της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και του του έλκους του στομάχου.

ΛΥΣΙΝΗ:α)τα χαμηλά επίπεδα μπορούν να επιβραδύνουν την σύνθεση της πρωτεΐνης,επηρεάζοντας τους μυς κ τους συνδετικούς ιστούς.
β)αναχαιτίζει τους ιούς κ χρησιμεύει για την θεραπεία του απλού έρπη.
γ)η λυσίνη κ η βιταμίνη C μαζί, σχηματίζουν την L-carnitine,που δίνει την δυνατότητα στον μυικό ιστό να  χρησιμοποιήσει το οξυγόνο περισσότερο ικανοποιητικά.
δ)βοηθά στην ανάπτυξη των οστών,παίζοντας σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του κολλαγόνου,
στην ινώδης πρωτεΐνη που αναπληρώνει τα οστά,τους χόνδρους κ άλλους συνδετικούς ιστούς.

ΜΕΘΕΙΟΝΙΝΗ:α)πρόδρομος της κυστίνης κ κρεατίνης.
β)μπορεί να αυξήσει τα αντιοξειδωτικά επίπεδα(γλουταθειόνη)κ να μειώσει τα επίπεδα
χοληστερόλης του αίματος.
γ)βοηθά στην απομάκρυνση τοξικών αποβλήτων από το συκώτι κ βοηθά στην αναγέννηση του συκωτιού κ του ιστού των νεφρών.

ΦΑΙΝΥΛΑΝΙΝΗ:α)ο κυριότερος πρόδρομος της τυροσίνης.
β)ενισχύει την ικανότητα μάθησης,την μνήμη,τη διάθεση κ την επαγρύπνηση.
γ)είναι κύριο συστατικό για την θεραπεία ορισμένων τύπων κατάθλιψης.
δ)ένα κύριο συστατικό για την παραγωγή κολλαγόνου.
ε)καταστέλλει την όρεξη.

ΘΡΕΟΝΙΝΗ:α)βοηθά στο να εμποδίσει την συσσώρευση λίπους στο συκώτι.
β)αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό του κολλαγόνου.
βρίσκεται γενικά σε χαμηλά επίπεδα σε χορτοφάγους.

ΤΡΥΠΤΟΦΑΝΗ:α)πρόδρομος του κυριότερου νευροδιαβιβαστή  ΣΕΡΟΤΟΝΙΝΗ η οποία παράγει μια καταπραϋντική επιδραση κ οχι μόνο.
β)διεγείρει την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης.
γ)είναι διαθέσιμο μόνο σε φυσικές διατροφικές πηγές.

ΣΧΕΤΙΚΑ(εν μερει) ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΑΜΙΝΟΞΕΑ(αυτά είναι μερικώς απαραίτητα αμινοξέα,βασισμένα στην ικανότητα του σωμάτος να τα σχηματιζεί απο άλλα αμινοξέα).

ΑΡΓΙΝΙΝΗ:α)μπορεί να αυξήσει την έκκριση της ινσουλίνης,της γλυκαγόνης και της αυξητικής ορμόνης.
β)βοηθά στην ανάρρωση από τραυματισμούς,στην παραγωγή του κολλαγονου και στην διέγερση
του ανοσοποιητικού συστήματος.
γ)πρόδρομος της ΚΡΕΑΤΙΝΗΣ και του gaba(ενός νευροδιαβιβαστή στον εγκέφαλο).
δ)μπορεί να αυξήσει τον αριθμό και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων.
ε)σημαντικός παράγοντας για την παραγωγή του νιτρικού οξειδίου!!!

ΚΥΣΤΕΙΝΗ:α)βοηθά στη παρεμπόδιση της ζημιάς από την κατανάλωση αλκοόλ και την χρήση καπνού.
β)ενεργοποιεί την δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων.

ΤΥΡΟΣΙΝΗ:α)πρόδρομος των νευροδιαβιβαστών νορεπινεφρίνης κ της επινεφρίνης,καθώς κ του θυροειδή κ των αυξητικών ορμονών κ της μελανίνης
(η χρωστική ουσία που είναι υπεύθυνη για το χρώμα της επιδερμίδας κ των μαλλιών).
β)ανυψώνει την διάθεση.


Μη Απαραίτητα Αμινοξέα:
(τα αμινοξέα εκείνα τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν από τον οργανισμό)

ΑΛΑΝΙΝΗ:α)κύριος παράγοντας του συνδετικού ιστού.
β)παίζει σημαντικό ρόλο στον κύκλο γλυκόζης-αλανίνης,που επιτρέπει στους μυς να αποσπούν ενέργεια από τα αμινοξέα.
γ)βοηθά στην κατασκευή του ανοσοποιητικού συστήματος.

ΑΣΠΑΡΑΓΙΝΙΚΟ ΟΞΥ:α)βοηθά στην μετατροπή των υδατανθράκων σε ενέργεια.
β)κατασκευάζει τις ανοσοσφαιρίνες κ τα αντισώματα του ανοσοποιητικού συστήματος.
γ)μειώνει τα επίπεδα αμμωνίας μετά την εξάσκηση.

ΚΥΣΤΙΝΗ:α)συμβάλει σε ανθεκτικούς συνδετικούς ιστούς και σε αντιοξειδωτικές δράσεις των ιστών.
β)βοηθά την διαδικασία επούλωσης τραυμάτων,διεγείρει την δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων και βοηθά στην εξαφάνιση των πόνων από ερεθισμούς.
γ)απαραίτητο για τον σχηματισμό επιδερμίδας κ μαλλιών.

ΓΛΟΥΤΑΜΙΝΙΚΟ ΟΞΥ:α)ένας κύριος πρόδρομος της γλουταμίνης,της ορνιθίνης,της αργινίνης,της προλίνης, της γλουταθειόνης κ του GABA.
β)μια συνεχείς πηγή ενέργειας.

ΓΛΟΥΤΑΜΙΝΗ:α)Η γλουταμίνη είναι ένα από τα πιο σημαντικά για την μυϊκή ανάπτυξη αμινοξέα.
β)παίζει ένα σημαντικό ρόλο στις λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος.
γ)σημαντική πηγή ενέργειας,ιδιαίτερα για τους νεφρούς και τα έντερα.
δ)ένα καύσιμο του εγκεφάλου που βοηθά την μνήμη,διεγείρει τις ικανότητες.
Ε)Βοηθά στην ανάρρωση του μυικού ιστού από βαριές προπονήσεις.

ΓΛΥΚΙΝΗ:α)Βοηθά στην κατασκευή άλλων αμινοξέων και είναι μέρος της δομής της αιμοσφαιρίνης κ των κυτοχρωμάτων τα οποία είναι ένζυμα που παίζουν ρόλο στην παραγωγή ενέργειας.
β)έχει ένα καταπραϋντικό αποτέλεσμα και χρησιμοποιείτε για να θεραπεύσει την μανιώδης κατάθλιψη.
γ)παράγει γλυκαγόνη η οποία χρησιμεύει για την κινητοποίηση του γλυκογόνου.

ΟΡΝΙΘΙΝΗ:α)μπορεί να ανεβάσει την έκκριση της αυξητικής ορμόνης σε υψηλές δόσεις.
β)βοηθά την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και του συκωτιού.
γ)προωθεί την επούλωση.

ΠΡΟΛΙΝΗ: α)ένα κύριο συστατικό στον σχηματισμό του συνδετικού ιστού κ των μυών της καρδιάς.
β)ενεργοποιείται εύκολα για μυική ενέργεια.
γ)κύριο συστατικό του κολλαγόνου.

ΣΕΡΙΝΗ:α)σημαντική στην παραγωγή ενέργειας των κυττάρων .
β)βοηθά στην μνήμη κ την λειτουργία του νευρικού συστήματος.
γ)βοηθά στην λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

ΤΑΥΡΙΝΗ:α)βοηθά στην απορρόφηση και εξάλειψη του λίπους.
β)μπορεί να ενεργεί σαν νευροδιαβιβαστής σε μερικές περιοχές του εγκεφάλου και του αμφιβληστροειδή χιτώνα.

Πηγη:bodybuilders.gr
Αν σας φάνηκε χρήσιμο μοιραστείτε το στα κοινωνικά δίκτυα!!!
Σας ευχαριστoύμε!!!
Georgemman YouTube Channel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθηκη ιστολογιου